FINDERSKEEPERS

Jeg var selvfølgelig til Finderskeepers i weekenden, for at få en god portion inspiration, finde nye små spændende virksomheder og designere, og bare nyde den kreative stemning. I samme ombæring skulle jeg også lige ned og hilse på min fætter Anders, der sammen med hans kompagnon, Peter, har firmaet Fillibabba, der sælger farvestrålende, sjove og søde plakater til børneværelset og barnlige sjæle (billede 2). Tjek dem endelig ud – plakaterne taler for sig selv!

Jeg faldt over en meget spændende trend, som vi alle i større eller mindre grad nok kommer til at prøve, nemlig Tempt Tattoss. Det er i bund og grund gode gamle tatovering du klister på kroppen med en fugtig klud og bum, du har dig selv en imidlertidig tatovering. Der er sikkert mange af jer der har set masser af billeder på instagram, med disse fine guld og sølv tatoveringer – bl.a Szhirly og Michala Kjær, ja selv Beyonce benytter disse fake tatoveringer. Jeg synes især de kunne være meget fine, som en ekstraordinær udsmykning til fest, eller hvis man er på ferie og vil gøre sig ekstra lækker ved poolen eller stranden.

Som altid er der masser af udstillere med smykker, men især to skilte sig ud for mig, nemlig by Marikaog Plateaux Jewellery. By Marika laver smykker i sølv, hvor nogle er oxideret og har et super enkelt og lækkert design med kræs for detaljerne – min veninde endte bl.a. at købe to øreringe mens jeg har udset mig en ring på hendes webshop i stedet. Plateaux Jewellery er også minimalistisk i detes design, men er mere geometrisk og skulpturelle i deres udtryk, hvilket jeg også er ret vild med. Det gør bl.a. smykkerne perfekte til at skille sig ud, eller hvis man gerne til have noget ekstraordinært på til fine lejligheder.

Jeg fald selvfølgelig også for Markbergs flotte lædervarer – elsker deres tasker og især deres punge er super fede. Jeg fik ikke købt mig noget i denne omgang, men jeg har hvert fald skrevet en eller to ting fra deres kollektion på min ønskeliste til jul ;-)




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Jakker skal passe til forskellige sæsoner

En god flyverdragt til børn er et vidundermiddel

Ergonomiske og smarte Ecco sandaler til damer